project
Samen werken aan beter onderwijs
Onderwijsonderzoek doen dat aansluit bij de praktijk én wetenschappelijk onderbouwd is, blijkt niet vanzelfsprekend. Een dialoog tussen mensen in het onderwijsveld, onderwijsonderzoek en onderwijsbeleid is hiervoor van cruciaal belang. Maar hoe realiseer je die? Waar lopen de verschillende partijen tegenaan?
Aanspreekpunt
lex.borghans@maastrichtuniversity.nl
Onderwijs neemt een belangrijke plaats in in de maatschappij. Er is veel tijd en geld mee gemoeid. Terwijl het belang van goed onderwijs alleen maar groter lijkt te worden, lopen we steeds vaker tegen de grenzen aan van wat mogelijk is. Mijn onderzoek gaat over de afwegingen die gemaakt worden in het onderwijs.
Projectleden
t.schils@maastrichtuniversity.nl
Ik werk als onderwijseconoom aan onderzoek over onderwijs. Het onderzoek in onze onderzoeksgroep onderwijseconomie is geïnspireerd op de gedachte dat het onderwijs alleen verbeterd kan worden door een goede samenwerking tussen onderwijsveld, onderwijsbeleid en onderwijsonderzoek. Mijn rol binnen de academische werkplaats onderwijs is om deze samenwerking te stimuleren en ook om te onderzoeken hoe deze samenwerking het beste vorm gegeven kan worden. Ik ben daarnaast ook contactpersoon naar de Educatieve Agenda Limburg.
i.dewolf@maastrichtuniversity.nl
Als een van de initiatiefnemers van de werkplaats, ben ik vooral enthousiast over samenwerking tussen mensen uit de onderwijspraktijk, wetenschappers en collega's uit het toezicht/beleid. Mijn rol is het (helpen) organiseren van deze samenwerking. Ook bewaak ik dat de projecten voldoende opleveren voor alle betrokkenen. Ik timmer zelf ook mee bij enkele projecten, begeleid promovendi en ben actief in het verspreiden van nieuwe inzichten (in wat werkt in het onderwijs en toezicht/beleid).
b.biesmans@maastrichtuniversity.nl
+31 (0) 43 388 2025
Ik adviseer de werkplaats over uiteenlopende communicatievraagstukken. Een van deze vragen is: hoe worden we beter vindbaar en zichtbaar voor het onderwijsveld? Ik hou me bezig met de positionering van de werkplaats, ga op zoek naar de juiste middelen en geef deze ook creatief vorm. Als projectleider start ik verschillende projecten en activiteiten binnen de academische werkplaats onderwijs op, bewaak afspraken, organiseer bijeenkomsten en verzorg de communicatie hierover.