project
Diagnostische tussentijdse toets in het vo
Momenteel loopt er eeen pilot met een Diagnostische tussentijdse Toets [DTT] voor het VO. Welke rol kan het gebruik van deze DTT spelen in opbrengstgericht werken op klas, afdelings- en schoolniveau? In welke mate verschilt deze bruikbaarheid tussen klassen, afdelingen en scholen? Welke rol kan de DTT spelen voor de monitoring van het onderwijs op stelselniveau?
Aanspreekpunt
lex.borghans@maastrichtuniversity.nl
Onderwijs neemt een belangrijke plaats in in de maatschappij. Er is veel tijd en geld mee gemoeid. Terwijl het belang van goed onderwijs alleen maar groter lijkt te worden, lopen we steeds vaker tegen de grenzen aan van wat mogelijk is. Mijn onderzoek gaat over de afwegingen die gemaakt worden in het onderwijs.
Projectleden
r.diris@maastrichtuniversity.nl
Ik doe als onderwijseconoom onderzoek naar de effecten van verschillende aspecten van het schoolcurriculum op de uitkomsten van leerlingen op zowel de korte als de lange termijn. Daarnaast focust mijn werk zich op de rol van toetsing binnen het onderwijs, en dat met name op wat toetsen wel en niet meten en hoe we de informatie die toetsen geven op de beste manier kunnen gebruiken.