21 /03 /2016
project

Diagnostische tussentijdse toets in het vo

Momenteel loopt er eeen pilot met een Diagnostische tussentijdse Toets [DTT] voor het VO. Welke rol kan het gebruik van deze DTT spelen in opbrengstgericht werken op klas, afdelings- en schoolniveau? In welke mate verschilt deze bruikbaarheid tussen klassen, afdelingen en scholen? Welke rol kan de DTT spelen voor de monitoring van het onderwijs op stelselniveau?



 
x


Aanspreekpunt

Lex Borghans  

Hoogleraar Arbeidseconomie en Sociaal Beleid • General Economics 2 (Macro), School of Business and Economics
lex.borghans@maastrichtuniversity.nl

Onderwijs neemt een belangrijke plaats in in de maatschappij. Er is veel tijd en geld mee gemoeid. Terwijl het belang van goed onderwijs alleen maar groter lijkt te worden, lopen we steeds vaker tegen de grenzen aan van wat mogelijk is. Mijn onderzoek gaat over de afwegingen die gemaakt worden in het onderwijs.

Projectleden

Ron Diris  

Post-doctoraal onderzoeker, Projectleider MBO binnen de OnderwijsMonitor Limburg, vakgroep Algemene Economie, Maastricht University School of Business and Economics
r.diris@maastrichtuniversity.nl

Ik doe als onderwijseconoom onderzoek naar de effecten van verschillende aspecten van het schoolcurriculum op de uitkomsten van leerlingen op zowel de korte als de lange termijn. Daarnaast focust mijn werk zich op de rol van toetsing binnen het onderwijs, en dat met name op wat toetsen wel en niet meten en hoe we de informatie die toetsen geven op de beste manier kunnen gebruiken.

Contactinformatie

Tongersestraat 6
6211 LM Maastricht
Telefoon: +31 43 388 36 20 

Stuur ons een email

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte gehouden worden van onze ontwikkelingen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven

Social

Volg ons op social media.