Het team
i.dewolf@maastrichtuniversity.nl
+31 (0) 43 388 3620
Als een van de initiatiefnemers van de werkplaats, ben ik vooral enthousiast over samenwerking tussen mensen uit de onderwijspraktijk, wetenschappers en collega's uit het toezicht/beleid. Mijn rol is het (helpen) organiseren van deze samenwerking. Ook bewaak ik dat de projecten voldoende opleveren voor alle betrokkenen. Ik timmer zelf ook mee bij enkele projecten, begeleid promovendi en ben actief in het verspreiden van nieuwe inzichten (in wat werkt in het onderwijs en toezicht/beleid).
lex.borghans@maastrichtuniversity.nl
Onderwijs neemt een belangrijke plaats in in de maatschappij. Er is veel tijd en geld mee gemoeid. Terwijl het belang van goed onderwijs alleen maar groter lijkt te worden, lopen we steeds vaker tegen de grenzen aan van wat mogelijk is. Mijn onderzoek gaat over de afwegingen die gemaakt worden in het onderwijs.
t.schils@maastrichtuniversity.nl
Ik werk als onderwijseconoom aan onderzoek over onderwijs. Het onderzoek in onze onderzoeksgroep onderwijseconomie is geïnspireerd op de gedachte dat het onderwijs alleen verbeterd kan worden door een goede samenwerking tussen onderwijsveld, onderwijsbeleid en onderwijsonderzoek. Mijn rol binnen de academische werkplaats onderwijs is om deze samenwerking te stimuleren en ook om te onderzoeken hoe deze samenwerking het beste vorm gegeven kan worden. Ik ben daarnaast ook contactpersoon naar de Educatieve Agenda Limburg.
b.biesmans@maastrichtuniversity.nl
+31 (0) 43 388 2025
Ik adviseer de werkplaats over uiteenlopende communicatievraagstukken. Een van deze vragen is: hoe worden we beter vindbaar en zichtbaar voor het onderwijsveld? Ik hou me bezig met de positionering van de werkplaats, ga op zoek naar de juiste middelen en geef deze ook creatief vorm. Als projectleider start ik verschillende projecten en activiteiten binnen de academische werkplaats onderwijs op, bewaak afspraken, organiseer bijeenkomsten en verzorg de communicatie hierover.
p.dovermann@maastrichtuniversity.nl
06.277.436.16
Het opbouwen, verdiepen en verstevigen van waarde-creërende relaties tussen wetenschap, beleid en onderwijs: dat is kort samengevat de kern van mijn taak binnen de academische werkplaats onderwijs. Ik doe dat met passie en met een groot onderwijshart. Alle kennis en ervaring die ik in de voorbije veertig jaar opdeed in een breed scala aan functies in het voortgezet onderwijs en bij de Inspectie van het Onderwijs helpen mij daarbij. Ik voel me bevoorrecht dat ik juist aan de verbinding tussen de partners van de academische werkplaats kan bijdragen, want daar ligt een fundamentele toegevoegde waarde.